.

wtorek, 27 grudnia 2011

16/30 – długi czas naświetlania



Ponieważ Kasia wyjeżdżała na weekend, miałam do dyspozycji tylko trzy godziny spośród trzech dni, w ciągu których mogłam wykonać zdjęcie. Kolejnym utrudnieniem był fakt, że sama sobie zgotowałam ten los poprzez zdeklarowanie się na robienie zdjęć tylko w warunkach domowych, a na tym polu pomysłu na zdjęcie z długim czasem naświetlania w ogóle nie miałam. Więc o szaleństwach np. na placu zabaw czy jakiejś innej szałowej interpretacji tematu nie było mowy. Po raz pierwszy w tym projekcie skorzystałam z pomocy osób trzecich. Dzięki uprzejmości mojej przyjaciółki A*, która wpadła na ten pomysł i do nas na chwilę, po wielu próbach udało się nam stworzyć takie oto duszki.

Nie jest prosto zrobić tego typu zdjęcie:
  • pierwszy raz w życiu
  • przemieszczając się na całej długości kanapy w ciągu 10 sekund
  • cały czas pamiętając o pozbyciu się źródła światła w momencie ruchu, czyli 0,5 sekundy
  • oraz niepozbyciu się uśmiechu na twarzy, przez 10 sekund
Roztrojenie jaźni moje i Kasi
Na początek test na refleks w wykonaniu A*. Jak dla mnie wyszło prawie idealnie, ale później za nic nie byłyśmy w stanie sobie przypomnieć co A* takiego zrobiła, że było tak fajnie jasno i czysto, bo ustawień na aparacie nie ruszałyśmy. Niestety do końca "sesji" już sobie nie przypomniałyśmy
Jak już się okazało, że umiemy wędrować w 10 sekund po kanapie z lewej na prawą i z prawej na lewą, a operator aparatu umie odliczać i liczyć do trzech: 3,2,1, start (tu wciśnięcie migawki) 1,2,3, chowaj światło, 1,2,3, chowaj światło, 1,2,3 ufff, - wprowadziłyśmy dodatkowy element w postaci poduszki, która miała imitować Kasię.
Pomysł z poduszką byłby naprawdę przydatny, gdybyśmy ją wcześniej wypełniły ołowiem, bo nijak się to miało do przemieszczania się później POD ciężarem kilkudziesięciu kg Kasi.

2 komentarze :

  1. hmmm gdyby wszystkie Wasze wyszły tak jak to po prawej...
    albo może gdyby tak jak po prawej zrobić na środku a potem całkiem uciec z kadru :| ?
    byłby sam duch po prostu ....
    albo gdyby stosując naszą super tajną technikę oświetlania, oświetlić przechodzącą się Kasię wzdłuż kanapy.... kurde potencjał jest - ale potrzeba trzech pełnych dni, nie trzech godzin - definitywnie!
    dzięki za super zabawę ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy8:25 PM

    51 year-old Software Engineer III Minni Breeze, hailing from Thornbury enjoys watching movies like The End of the Tour and Air sports. Took a trip to The Sundarbans and drives a Mercedes-Benz 540K Spezial Roadster. kolejny

    OdpowiedzUsuń